31 jan 2014

31 jan 2014

Delta trade: Vodeći uvoznik sjemenki i začina u BiH

Kategorija: Aktuelnosti

Delta trade: Vodeći uvoznik sjemenki i začina u BiH

Izvor: eKapija.BA, 21.10.2013

Delta trade je porodična firma osnovana 1998. godine koja je svoj rad počela uvozom holandskih i belgijskih brendova hrane i pribora za kućne ljubimce koji se odlikuju kvalitetom i povjerenjem. Riječ je o jedinoj firmi na prostoru BiH koja i danas uvozi i distribuira isključivo proizvode koji se po kvalitetu ne razlikuju od onih koji se prodaju u Zapadnoj Evropi. Generalni su zastupnik za BiH brendova Teurlings, Puik, Sanal, Carocroc, Flamingo-Karlie.

Pored ovog asortimana Delta trade je svoje poslovanje proširila sa uvozom prehrambenih proizvoda, te je danas jedan od vodećih distributera sjemenki za pekarstvo i začine u Bosni i Hercegovini.

Gordana Marković, vlasnik i direktor nabave ove firme u razgovoru za eKapija.ba ističe da kod prehrane vode jako puno računa o kvalitetu, ali što je još važnije o zdravstvenoj ispravnosti proizvoda.

“Proizvodi koje uvozimo su prije dolaska u BiH kontorolisani i ispitani, zadovoljili zahtjevima EU, te u BiH dolaze sa potrebnim analizama. Cijena nam nije uvijek najvažnija, važan nam je paritet cijena-kvalitet”, kaže Marković.

Inače, ove godine firma obilježava 15 godina rada. Povodom tog jubileja, naša sagovornica ističe da su ponosni na to što su prošle godine uspjeli izgraditi dio objekta ca. 1000m2 i preseliti u isti.

“Kada se osvrnemo na naše 15-godišnje poslovanje možemo istaći i izuzetno pozicioniranje brendova čiji smo zastupnik na tržiste BiH, te povjerenje renomiranih firmi, kako domaćih tako i stranih”, ističe ona.

Tako u BiH sarađuju sa veleprodajama za pekarsku industriju kao što su Velvet trade, An-pek, Master H, Tim Zip, Mikro pek itd, zatim snabdijevaju proizvođače Elestra, Vispak, As Jelah, Klas d.d, Barpeh, Ga-Me-Ha i mnoge druge, te tržne centre Bingo, FIS i Merkator, a uskoro očekuju i širenje poslovanja na ostale tržne centre.

Delta trade svoju uslugu temelji od odabira proizvoda, transporta, skladištenja, pa do isporuke kupcu. Veliki dio proizvoda koji su porijeklom iz Azije, nabavljaju isključivo iz EU, tačnije iz Holandije. Marković napominje da ovo znatno smanjuje rizik jer je roba prošla sve analize i zadovoljila stroge zahtjeve EU.

“Ovo je za nas dodatna sigurnost, a našim kupcima garancija da proizvod zapakovan može bez rizika nazad u EU. Recimo paprika u prahu koja je osjetljiva na aflatoksin, prođe 3-4 kontrole prije nego što je mi utovarimo. Na tržištu se često pojave proizvodi sa znatno nizim cijenama što naše kupce privuče, međutim mi se u takav rizik ne upuštamo”, izričita je ona.

Ipak, kada je riječ o proceduri kod uvoza sjemena, navodi da bi ista trebala biti puno jednostavnija.

“Recimo za uvoz sjemenki za pekarsku industriju svaka dva mjeseca trebamo tražiti novu D – dozvolu, što u periodu elektronskog poslovanja i skorih turističkih putovanja u svemir, nije logično. Kada bi nam se pružila mogućnost elektronskog slanja zahtjeva, tu bismo barem uštedjeli na vremenu jer je sama procedura prilično zastarjela”, objašnjava naša sagovornica.

Dalje, nastavlja ona, sjemenke za pekarstvo nisu obuhvaćene zakonom, tako da se one vode kao sjemena za sijanje što je isto tako nelogično. Kod samog zahtjeva za uvoz, moraju priložiti i naziv dobavljača. To znači da ako jedan od tih dobavljača za koje imaju D-dozvolu nema proizvod na stanju, imaju problem za nabavku robe od drugog, jer nemaju dozvolu na njegovo ime.

“Isti problem je i u slučaju da u periodu pred utovar nađemo dobavljača sa povoljnijom cijenom proizvoda. Nemamo dozvolu na tog dobavljača, a procedura dobijanja iste traje 5-10 dana. Sve ovo može i mora puno jednostavnije. Vlasti trebaju imati više povjerenja i biti fleksibilnije kada su u pitanju firme koje redovno izmiruju svoje obaveze i koje ničim nisu dale povod da im se stane na put ka razvoju”, naglašava ova poduzetnica, dodajući da BiH ima brdo zakona koji se mogu pojednostavniti.

“Nametnuti troškovi oko kontrole kvaliteta hrane za pse, D-dozvola za uvoz robe koja nije za sijanje, rok važenja iste, nepovoljni uvjeti financiranja investicija itd, samo su neki od njih”, ističe ona.

Ipak, i pored problema sa kojima se susreću, može se reći da su najveći uvoznik susama, lana i oljuštenog suncokreta u BiH. Od ostalih proizvoda, mogu se pohvaliti zastupništvom holandskih brendova CaroCroc, Teurlings, Puik te belgijsko-njemačkog brenda Karlie Flamingo. Isto tako, poznati su kao najveći uvoznik konopljinog sjemena, koje se jako puno koristi u ishrani ptica. Inače, isto sjeme njihov dobavljač distribuira jednoj od najvećih njemačkih proizvođača prehrambenih proizvoda od konoplje Hempro International.

“Konoplja koju uvozimo ima jako nizak sadržaj THC supstance tako da se naša firma nikako ne može dovesti u vezu sa zabranjenom vrstom. Ove godine smo asortiman proširili sa različitim vrstama graha. Najvažnije je da proizvod zadovoljava kriteriju kvalitet-cijena. Ovo se dokazalo i na potpuno, u BiH nepoznatom, holandskom brendu hrane za pse CaroCroc. Kvalitetom se može mjeriti sa najpoznatijim brendovima, a cijenom je daleko ispod. Kupci su se već uvjerili u isto i brend je već prepoznatljiv na domaćem tržištu”, ističe Marković.

Kada je riječ o poslovnim rezultatima, kaže da su u prošloj godini prvi put u 15 godina imali promet manji u odnosu na prethodnu godinu. Srećom, ovo se neće desiti ove godine jer je promet u porastu. I pored teške situacije na tržištu, kako kaže, ne planiraju uvoziti manje dobre i manje kvalitetne proizvode.

“Ne znam da li prošlogodisnje poslovanje možemo pripisati recesiji ili fokusu na gradnju dijela poslovnog prostora. U poslovnom svijetu se kaže da je recesija najbolji momenat za pokretanje biznisa. Važno je vidjeti šanse, imati vizuju. Bez vizije nema napretka niti razvoja privrede”, odlučna je naša sagovornica.

Na pitanje da li imaju u planu širenje regionalne zastupljenosti, kako kaže, za holandski brend Teurlings pored BiH, imaju zastupništvo i za Srbiju. Za ostale proizvode planiraju proširiti poslovanje i na zemlje regije.

Osim toga, trenutno rade i na širenju asortimana kao i proširenju poslovnih saradnika.

Za narednu godinu planiraju da završe poslovni objekat. Trenutno imaju oko 1000m2 skladišno poslovnog prostora, a nakon završetka visokoregalnog skladišta imat će mogućnost skladištenja za 1000 paletnih mjesta, dok u okviru poslovnog objekta planiraju i proizvodni dio.

Organizacija kompanije

“Mi smo još uvijek jedna mala firma, međutim sa šest zaposlenih, za sada stižemo obaviti sav posao. Veliki dio posla za nas obavljaju spoljni saradnici. Knjigovodstveni servis nam je recimo eksterni, marketing, isto tako. Često angažujemo i domaće transportne firme na dostavi naše robe. Najvažnije je da svi odgovorno rade svoj posao. Za program prehrambenih proizvoda u cijenu nije uključena dostava, tako da kupci robu sami preuzimaju u našem skladistu. Svaki radnik savjesno obavlja svoj posao i usavršio se na svom radnom mjestu. Samo tako možemo funkcionisati kao cjelina. Svaka karika u lancu je bitna”, naglašava Marković.

S. Bijedić